Zatrudniasz co najmniej 20 pracowników i nie masz jeszcze PPK?

ppk_firma

Firmy zatrudniające co najmniej 20 pracowników są zobligowane do podpisania umowy o zarządzanie PPK do 27 października 2020 roku.

Jeżeli jeszcze nie załatwiliście tego tematu, to zapraszam do kontaktu. Pomogę Ci w zawarciu PPK w Aviva.

Poniżej dla przypomnienia, poszczególne etapy wdrożenia PPK.

KROK 1: Ustalenie liczby zatrudnionych pracowników wg stanu na 30.06.2019 roku (dla firm zatrudniających od 50 do 249
pracowników) lub wg stanu na 31.12.2019 roku (dla firm zatrudniających od 20 do 49 pracowników).

KROK 2: Wybór reprezentacji pracowniczej, składającej się z zatrudnionych w firmie pracowników. Jeśli w firmie działają związki
zawodowe, to nie jest konieczne powołanie reprezentacji. Reprezentacja lub związek zawodowy współdecydują o wyborze instytucji finansowej.

KROK 3: Zabudżetowanie odpowiedniej kwoty na wpłaty dla pracowników do PPK.

KROK 4: Analiza, porównanie i ocena instytucji finansowych oferujących PPK. Warto wziąć pod uwagę wiarygodność instytucji, jej doświadczenie w zarządzaniu programami emerytalnymi i aktywami, a także opłaty. Informacje są dostępne na oficjalnym portalu: www.mojeppk.pl.

KROK 5: Umówienie spotkania z wybranymi instytucjami finansowymi, które budzą największe zaufanie.

KROK  6: Podjęcie ostatecznej decyzji odnośnie wyboru instytucji finansowej. Wybierając Aviva Investors, decydujesz się na firmę, która znajduje się wśród liderów instytucji finansowych, które zawarły największą ilość umów o zarządzanie PPK z firmami zatrudniającymi powyżej 250 pracowników. Świadczy to o wysokiej jakości naszej oferty.

KROK 7: Umowa o zarządzanie PPK z wybraną instytucją max. do 27.10.2020. Podpisanie umowy jest potwierdzeniem wyboru instytucji finansowej i nie wiąże się z odprowadzeniem składek. Po dokonaniu wyboru i zawarciu elektronicznym umowy z Aviva Investors poprzez formularz online, do osób wskazanych jako administratorzy zostanie wysłany pakiet informacyjny z Umową o zarządzanie PPK, Regulaminem, linkiem aktywacyjnym do PPK Service oraz nr konta do wpłaty składek.

KROK 8: Przeprowadzenie kampanii informacyjnej PPK wśród pracowników. Kampania informacyjna dla pracowników prowadzona przez Aviva Investors obejmuje:
• spotkania z pracownikami (szkolenia, webinaria)
• dyżury opiekuna planu u pracodawcy
• wysyłkę elektronicznych materiałów marketingowych i formularzy PPK: mailing o wyborze Aviva Investors
• webinaria dla działu kadr
• szeroka oferta indywidualnych i grupowych ubezpieczeń życiowych oraz ubezpieczeń majątkowych dla pracowników i firmy.

KROK 9: Przygotowanie listy pracowników przystępujących do PPK wraz z ich aktualnymi danymi osobowymi: imię, nazwisko, nr pesel (w przypadku braku nr pesel – datę urodzenia), adres zamieszkania, adres e-mail oraz nr telefonu. Lista nie może zawierać danych osób, które złożyły deklarację rezygnacji przed datą zawarcia Umowy o prowadzenie PPK.

KROK 10: Sprawdzenie funkcjonalności systemu kadrowo-płacowego, czy posiada rozszerzenie do naliczania wpłat PPK i wymiany danych pomiędzy pracodawcą a instytucją finansową. Można bezpośrednio i szybko przekazać dane oraz wpłaty pracowników, dzięki integracji środowiska informatycznego Aviva Investors z systemami firm Comarch i Sage. Dla firm korzystających z innych systemów kadrowych oferujemy bezpłatny i dedykowany portal – Serwis PPK.

KROK 11: Zawarcie Umowy o prowadzenie PPK następuje w trybie elektronicznym. Firma zawiera ją dla wszystkich pracowników poprzez aplikację PPK Serwis, wgrywając plik csv lub xml z listą Uczestników wcześniej wygenerowany ze swojego systemu kadrowo-płacowego. Umowa o prowadzenie PPK może być podpisana minimalnie po 10 dniach od podpisania Umowy o zarządzanie PPK, a ostateczny termin przesłania pliku to 10 listopad 2020 roku. Po wgraniu Listy Uczestników i przetworzeniu jej w naszej bazie, na adresy administratorów wysłana zostaje treść Umowy o prowadzenie PPK w pliku
elektronicznym.

KROK 12: W terminie wypłaty wynagrodzenia podmiot zatrudniający naliczy składki na PPK. Następnie przekaże listę z danymi Uczestników i wysokością składek do PPK poprzez aplikację PPK Serwis lub poprzez system Sage Symfonia lub Comarch PPK. Kolejno dokona przelewu na łączną kwotę z listy na dedykowany numer rachunku bankowego do instytucji.

KROK 13: Bieżąca obsługa PPK:
– przyjmowanie rezygnacji uczestników przez pracodawcę. Niezwłocznie, nie później niż do 7 dnia od otrzymania rezygnacji od pracownika, pracodawca przekazuje instytucji finansowej informację, odznaczając pole rezygnacji na pracowniku po zalogowaniu się do aplikacji PPK Serwis lub poprzez system Comarch PPK lub Sage Symfonia, – przyjmowanie dyspozycji wznowienia uczestnictwa oraz wniosku o zawarcie umowy o prowadzenie PPK dla osób w wieku 55-70 lat oraz przekazanie takiej informacji do instytucji finansowej poprzez aplikację PPK Serwis lub poprzez system firmy Comarch PPK lub Sage Symfonia.

KROK 14: Informowanie o PPK nowozatrudnionych pracowników. Po uruchomieniu PPK w Twojej firmie do planu przystępuje każdy nowy pracownik, który opłaca obowiązkowe składki emerytalno-rentowe. Pracownicy, którzy ukończyli 18 lat, a nie ukończyli 55 lat przystępują do programu automatycznie. Pracownicy, którzy ukończyli 55 lat, a nie ukończyli 70 lat mogą przystąpić do PPK na swój wniosek składany u pracodawcy. Pracownicy, którzy skończyli 70 lat nie mogą przystąpić do PPK.

KROK 15: Oświadczenie
Nowy pracownik musi złożyć w dziale kadr oświadczenie o zawartych umowach PPK z informacją, która instytucja finansowa prowadziła jego rachunek PPK w poprzedniej firmie. Zgodnie z przepisami pracownik musi to zrobić w terminie 7 dni po upływie 10-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin 3 miesięcy zatrudnienia (czyli np. jeżeli rozpoczął pracę 1 stycznia, to oświadczenie musisz złożyć do 17 kwietnia).

KROK 16: Wniosek o wypłatę transferową
Po otrzymaniu oświadczenia od pracownika pracodawca ma obowiązek złożenia wniosku o wypłatę transferową środków zgromadzonych na dotychczasowym rachunku PPK na nowy rachunek PPK utworzony w Aviva Investors.

KROK 17: Transfer
Pracownik nie ponosi żadnych opłat za transfer. Całość jego oszczędności znajdzie się na jednym rachunku PPK w Aviva Investors.

KROK 18: Kilka rachunków PPK
Po złożeniu oświadczenia pracownik ma jeszcze 7 dni na pisemne wyrażenie sprzeciwu na transfer. W razie braku zgody na przeniesienie środków, tylko nowe wpłaty będą wpływać na rachunek PPK w Aviva Investors. Dotychczas zebrane środki zostaną na jego poprzednim rachunku PPK.

KROK 19: Stan rachunku PPK
Aby sprawdzić stan środków na rachunku PPK, wystarczy aby pracownik wszedł na stronę www.aviva.pl i zalogował się do serwisu MojaAviva (instrukcja założenia konta). Uczestnicy PPK prowadzonego przez Aviva Investors mają dostęp do swojego rachunku PPK i możliwość zarządzania środkami 24h na dobę, 7 dni w tygodniu (instrukcja zarządzania środkami).

Potrzebujesz więcej informacji na temat PPK? Zadzwoń do mnie: +48 533 383 505

Aleksandra Krajnik

Doradztwo ubezpieczeniowe to moja pasja. Jako agent pracuję od 2014 roku i zabezpieczam życie i zdrowie setek osób. Polisa to doskonałe narzędzie pod warunkiem, że kwestie prawne są poukładane - współpracuję więc z prawnikami, księgowymi, doradcami sukcesyjnymi. Otaczam klientów kompleksową opieką.